Реєстрація кредитної організації. Ліцензія на кредитування

Як відкрити кредитну організацію? Реєстрація кредитної організації. Ліцензія на кредитування

РЕЄСТРАЦІЯ КРЕДИТНОЇ УСТАНОВИ

Опис

Компанія BMG має 10 річний досвід надання послуг по створенню і реєстрації кредитних установ в Україні. BMG успішно реалізувало більше 1000 проектів, відкрили більше 100 фінансових організацій і отримали понад 300 ліцензій на фінансову діяльність.

Послуги BMG по створенню кредитної установи:

Отримати безкоштовну консультацію з приводу реєстрації кредитної установи Ви можете за телефоном: +380442211110 або залишивши заявку на сайті, і ми зв'яжемося з Вами найближчим часом:

Вже працюють з нами:

Реєстрація кредитної установи

Надання коштів у позику, в тому числі і на умовах фінансового кредиту відноситься до фінансових послуг.

Фінансова установа має право надавати фінансові послуги після внесення її до Реєстру та отримання Свідоцтва та після отримання відповідної ліцензії на кредитування.

Процедура створення кредитної установи, що планує надавати послуги з кредитування:

  1. Реєстрація юридичної особи
  2. Приведення до нормативів фінансової установи
  3. Внесення до реєстру Фінансових компаній – реєстрація кредитної установи
  4. Отримання ліцензії на кредитування – надання коштів у позику, в тому числі і на умовах фінансового кредиту

Вимоги до кредитної установи

З метою реєстрації кредитної установи, компанія має відповідати наступним вимогам.

1) В установчих документах фінансової кредитної установи зазначений вичерпний перелік видів фінансових послуг, які буде надавати заявник як виключний вид його діяльності з урахуванням вимог законодавства, у тому числі з урахуванням обмежень щодо суміщення окремих видів фінансових послуг.

2) Наявність у фінансової кредитної установи внутрішнього документа, що регламентує порядок надання фінансових послуг, та примірних договорів зі споживачами фінансових послуг, які мають відповідати вимогам законодавства та затверджуватись уповноваженим органом кредитної установи відповідно до його установчих документів.

3) Наявність системи бухгалтерського обліку, що відповідає вимогам законодавства.

4) Наявність облікової та реєструючої систем у фінансової кредитної установи (програмного забезпечення та спеціального технічного обладнання), які мають відповідати вимогам, встановленим Нацкомфінпослуг, і передбачають ведення обліку операцій з надання кредитних послуг (фінансових послуг) споживачам та подання звітності до Нацкомфінпослуг.

5) Формування фінансовою кредитною установи статутного (складеного, пайового) капіталу грошовими коштами, а також відповідність розміру статутного (складеного, пайового) та/або власного капіталу фінансової кредитної установи вимогам законодавства. У разі надання однієї послуги надання коштів у позику, в тому числі і на умовах фінансового кредиту - у розмірі не меньше 3 млн грн, у разі наданні 2 і більше послуг - у розмірі не меньше 5 млн грн. При суміщенні окремих фінансових послуг можуть бути додаткові вимоги.

6) Відповідність керівника і головного бухгалтера фінансової кредитної установи Професійним вимогам до керівників та головних бухгалтерів фінансових установ.

7) наявність у фінансової кредитної установи умов, необхідних для надання споживачам фінансових послуг, а саме:

  • Власного або орендованого приміщення за місцезнаходженням заявника, зазначеним в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань
  • Відповідної комп’ютерної техніки, яка дає змогу забезпечити виконання вимог щодо подання до Нацкомфінпослуг інформації, встановленої законодавством, що регулює діяльність з надання фінансових послуг, та засобів зв’язку (телефону, Інтернету, електронної пошти)

Додаткові вимоги до кредитної установи

Фінансова кредитна установа формує капітал, резерви, фонди та визначає порядок покриття збитків відповідно до вимог законодавства.

Фінансова кредитна установа здійснює реєстрацію договорів про фінансові послуги шляхом ведення журналу обліку укладених і виконаних договорів про надання фінансових послуг та карток обліку укладених та виконаних договорів, які повинні містити інформацію, необхідну для ведення бухгалтерського обліку відповідних фінансово-господарських операцій. Фінансова установа веде такий облік в електронному вигляді з обов’язковою можливістю роздрукування інформації на будь-який момент, а також забезпечує можливість відновлення втраченої інформації в разі виникнення будь-яких обставин непереборної сили.

Фінансова кредитна установа зобов’язана вести журнал обліку укладених і виконаних договорів у хронологічному порядку (окремо за кожним видом послуг) з обов’язковим зазначенням такої інформації:

  • Номер запису за порядком
  • Дата і номер укладеного договору в хронологічному порядку;
  • Найменування юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи – споживача фінансових послуг
  • Ідентифікаційний код юридичної особи або реєстраційний номер облікової картки платника податків фізичної особи – споживача фінансових послуг (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті, – серія та номер паспорта)
  • Розмір фінансового активу в грошовому виразі згідно з умовами договору про надання фінансових послуг та дата зарахування (перерахування) фінансового активу на поточний рахунок фінансової установи
  • Дата закінчення строку дії договору (дата анулювання або припинення дії договору)

У картках обліку виконання договорів обов’язково зазначається така інформація:

  • Номер картки
  • Дата укладення та строк дії договору
  • Найменування юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи – споживача фінансових послуг
  • Ідентифікаційний код юридичної особи або реєстраційний номер облікової картки платника податків фізичної особи – споживача фінансових послуг (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті, – серія та номер паспорта)
  • Вид фінансового активу, який є предметом договору
  • Відомості про отримані (видані) грошові кошти та/або фінансові активи, а саме:
  • Дата отримання (видачі) грошових коштів та/або фінансових активів
  • Сума грошових коштів та/або розмір фінансових активів згідно з договором
  • Сума винагороди
  • Сума інших нарахувань згідно з умовами договору
  • Загальна сума та/або розмір фінансових активів, одержаних на дату заповнення картки

Ліцензія на кредитування

Фінансова установа має право надавати фінансові послуги після внесення її до Реєстру та отримання Свідоцтва та після отримання відповідної ліцензії на кредитування.

Для отримання ліцензії на кредитування фінансова установа повинен відповідати вимогам надання послуг з кредитування.

На дату подання заяви про отримання ліцензії на кредитування фінансова кредитна установа повинна бути внесений до Державного реєстру фінансових установ, що веде Нацкомфінпослуг (крім іншої юридичної особи, що надає фінансові послуги).

Надання коштів у позику, в тому числі на умовах фінансового кредиту, є фінансовою послугою, якщо така послуга надана на підставі кредитного договору або іншого договору, який має всі ознаки кредитного договору.

У фінансової установи на дату подання документів на отримання ліцензії на кредитування повинні бути відсутні невиконані заходи впливу (незалежно від того, чи настав строк їх виконання).

Вимоги до персоналу кредитної установи

Керівнику фінансової кредитної компанії, виставляють такі вимоги:

  • Мати вищу освіту ступеня магістра або прирівняна до нього
  • Пройти підвищення кваліфікації та скласти іспит на відповідність знань професійним вимогам за типовою програмою підвищення кваліфікації керівників
  • Мати не менше п’ятирічний загальний стаж трудової діяльності, з якого стаж роботи керівником не менше двох років, зокрема, не менше одного року керівником на ринках фінансових послуг
  • Мати бездоганну ділову репутацію

Головному бухгалтеру фінансової кредитної компанії, виставляють такі вимоги:

  • Мати вищу освіту не нижче ступеня бакалавра
  • Пройти підвищення кваліфікації та скласти іспит на відповідність знань професійним вимогам за типовою програмою підвищення кваліфікації головних бухгалтерів
  • Мати стаж роботи керівником в сфері фінансової та / або бухгалтерської діяльності або стаж роботи на ринках фінансових послуг на посадах, пов’язаних з фінансовою або бухгалтерською діяльністю, не менше трьох років
  • Мати бездоганну ділову репутацію

Відповідальному за фінансовий моніторинг фінансової кредитної компанія виставляються наступні вимоги:

  • Мати бездоганну ділову репутацію
  • Мати вищу освіту
  • Досвід роботи не менше року в сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом
  • Пройти курси підвищення кваліфікації та скласти іспит за типовою програмою підвищення кваліфікації для суб’єктів первинного моніторингу

Замовити безкоштовну консультацію:

НОРМАТИВНІ АКТИ ЩО РЕГЛАМЕНТУЮТЬ ДІЯЛЬНІСТЬ

Нормативно-правова база

01.  Закон України: Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг

02.  Положення: Про Державний реєстр фінансових установ

ПРОЦЕДУРА СТВОРЕННЯ КРЕДИТНОЇ КОМПАНІЇ

Етапи створення кредитної компанії

01.  Реєстрація компанії

Підготовка статутних документів, узгодження посади директора, реєстрація юридичної особи

02.  Приведення до нормативів

Формування статутного капіталу, навчання персоналу, аудит, розробка правил і положень

03.  Внесення до реєстру

Підготовка пакету документів, подача на Комісію, розгляду документів, внесення до Реєстру

04.  Ліцензія на кредитування

Розробка правил і договорів, аудит, підготовка документів для ліцензії, подача на комісію, видача ліцензії на кредитування

ЯКІ УМОВИ ОБОВ'ЯЗКОВО ПОТРІБНО ВИКОНАТИ

Вимоги до створення Фінансової Компанії

регистрация финансовой компании

ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ

Фінансові компанії можуть створюватися в будь-якої організаційно-правовій формі, якщо закони з питань регулювання окремих видів фінансових послуг не містять спеціальних правил та обмежень.

Особливі правила створені для: ломбардів – у формі повного товариства; Кредитних спілок – юридична особа, учасники якої не менше 50 фізичних осіб; Страхових компаній – в формі акціонерного товариства або товариства з додатковою відповідальністю; Банків – у формі акціонерного товариства та інші …

Статутні документи повинні відповідати вимогам фінансових компаній.

РОЗМІР СТАТУТНОГО КАПІТАЛУ

Для більшості фінансових компаній встановлено нормативно-мінімальний розмір статутного капіталу, який повинен бути сформований виключно грошовими коштами.

Для ломбардів – не менше 500 тис грн або не менше 1 млн – якщо будуть відкриватися відділення.

Для фінансової компанії – не менше 3 млн.грн. Для фінансової компанії, що сполучає декілька видів діяльності – не менше 5 млн. грн.

Для надання окремих видів фінансових послуг можуть бути виставлені окремі вимоги.

Фінансова компанія повинна мати прозору структуру власності, в якій можна визначити кінцевих бенефіціарів, власників. У кінцевих бенефіціарів, власників має бути підтвердження походження коштів.

ПРИМІЩЕННЯ

Головна вимога до приміщення фінансових компаній – наявність власного або орендованого приміщення, в нежитловому фонді за місцезнаходженням фінансового установа, зазначеного в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб.

Приміщення повинні бути укомплектовані відповідною комп’ютерної техніки, яка дає можливість забезпечити виконання вимог щодо подання до Нацкомфінпослуг інформації, встановленої законодавством, що регулює діяльність з надання фінансових послуг, і засобів зв’язку (телефону, Інтернету, електронної пошти).

Для окремих видів фінансових послуг можуть бути виставлені свої вимоги до приміщень.

Для ломбардів передбачено наявність в приміщенні місця для зберігання заставленого майна. Спеціальне місце зберігання закладеного майна – окреме приміщення або окрема територія, місце з обмеженим доступом, яка повинна відповідати вимогам, встановленим законодавством, бути розташоване за місцезнаходженням ломбарду або його відокремленого підрозділу або за іншою адресою і бути обладнаними необхідними засобами, які повинні забезпечити збереження предметів застави і зміст предметів застави в належному состояніі.

Кредитна компанія повинна мати окреме власне або орендоване нежитлове приміщення з обмеженим доступом і сейфом для зберігання грошей (грошових коштів) і документів, що унеможливлює їх пошкодження.

Страхові компанії повинні мати у власності або в користуванні приміщення, а саме нежитлове частина внутрішнього об’єму будівлі, обмежена будівельними елементами, з можливістю входу і виходу, яка використовується виключно цим заявником при здійсненні страхової діяльності, за місцезнаходженням.

Кредитні спілки зобов’язані мати окреме приміщення з обмеженим доступом і сейф для зберігання грошей (грошових коштів) і документів, що унеможливлює їх пошкодження.

ПЕРСОНАЛ

Виділяють наступні професійні вимоги до фінансових компаній:

  1. Вимоги до керівника та головному бухгалтеру
  2. Професійні вимоги до фахівців (для ринку цінних паперів)
  3. Вимоги до відповідального за фінансовий моніторинг

Керівнику фінансової компанії, яка надає такі послуги: кредитування, лізинг, факторинг, страхування, обмін валют, переказ грошових коштів, фінансування будівництва, гарантії і поручительства, виставляють такі вимоги:

  1. мати вищу освіту ступеня магістра або прирівняна до нього
  2. пройти підвищення кваліфікації та скласти іспит на відповідність знань професійним вимогам за типовою програмою підвищення кваліфікації керівників
  3. мати не менше п’ятирічний загальний стаж трудової діяльності, з якого стаж роботи керівником не менше двох років, зокрема, не менше одного року керівником на ринках фінансових послуг (для голови правління кредитної спілки та керівника ломбарду – стаж роботи керівником не менше одного року)
  4. мати бездоганну ділову репутацію.

Головному бухгалтеру фінансової компанії, яка надає такі послуги: кредитування, лізинг, факторинг, страхування, обмін валют, переказ грошових коштів, фінансування будівництва, гарантії і поручительства, виставляють такі вимоги:

  1. мати вищу освіту не нижче ступеня бакалавра;
  2. пройти підвищення кваліфікації та скласти іспит на відповідність знань професійним вимогам за типовою програмою підвищення кваліфікації головних бухгалтерів;
  3. мати стаж роботи керівником в сфері фінансової та / або бухгалтерської діяльності або стаж роботи на ринках фінансових послуг на посадах, пов’язаних з фінансовою або бухгалтерською діяльністю, не менше трьох років;
  4. мати бездоганну ділову репутацію.Банкам, учасникам ринку цінних паперів виставляються свої вимоги.

Фінансові компанія є суб’єктами первинного фінансового моніторингу, з цією метою для посади відповідального за фінансовий моніторинг виставляються наступні вимоги:

  1. мати бездоганну ділову репутацію
  2. мати вищу освіту
  3. досвід роботи не менше року в сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом
  4. пройти курси підвищення кваліфікації та скласти іспит за типовою програмою підвищення кваліфікації для суб’єктів первинного моніторингу

Для фінансових компаній, учасників фондового і ринку цінних паперів можуть виставлятися додаткові професійні вимоги. Так для компанії з управління активами, з метою отримання ліцензії на управління активами обов’язково наявність не менше 3-х сертифікованих фахівця з управління активами.

НОРМАТИВНІ

Фінансові компанії, які надають такі фінансові послуги: кредитування, лізинг, факторинг, страхування, обмін валют, переказ грошових коштів, фінансування будівництва, гарантії і поручительства, виставляють такі вимоги:

  1. В установчих документах повинен бути зазначений вичерпний перелік видів фінансових послуг, які надаватиме фінансова компанія як винятковий вид його діяльності, в тому числі з урахуванням обмежень щодо суміщення окремих видів фінансових послуг. Установчі документи фінансової установи – повинні відповідати вимогам спеціального нормативно-правового акта, згідно з яким створено таку юридичну особу.
  2. Наявність у фінансової компанії внутрішнього документа, що регламентує порядок надання фінансових послуг та примірних договорів зі споживачами фінансових послуг, повинні відповідати вимогам законодавства.
  3. Наявність системи бухгалтерського обліку, що відповідають вимогам законодательства.
  4. Наявність облікової та реєструючої систем (програмного забезпечення та спеціального технічного обладнання), які повинні відповідати вимогам, встановленим законодавством, і передбачають ведення обліку операцій з надання фінансових послуг споживачам та подання звітності.
  5. Формування фінансової компанії статутного капіталу грошовими коштами, а також відповідність його розміру вимогам законодательства.
  6. Відповідність керівника та головного бухгалтера Професійним вимогам до керівників та головних бухгалтерів фінансових установ.
  7. Наявність умов, необхідних для надання споживачам фінансових послуг, а саме: власного або орендованого приміщення за місцезнаходженням заявника, зазначеним в Єдиному державному реєстрі, а також відповідної комп’ютерної техніки, яка дає можливість забезпечити виконання вимог щодо подання інформації, встановленої законодавством, що регулює діяльність з надання фінансових послуг, і засобів зв’язку (телефону, Інтернету, електронної пошти).

ЩО ПОТРІБНО ДЛЯ ПОЧАТКУ РОБОТИ

Для початку роботи необхідно надати:

  1. Дані про засновників і кінцевих бенефіціарів.
  2. Дані про Приміщення (фізичну адресу, за якою буде знаходитися компанія).
  3. Дані про Керівника, Головному бухгалтера, Відповідальним за фінансовий моніторинг (може бути особі Директора / Головного бухгалтера): копію паспорта та ідентифікаційного, диплом, трудова книжка.
  4. Плановане назва Компанії.

Консультація Безкоштовно!

Залиште заявку і ми зв'яжемось з Вами найближчим часом!

Отзывы БМГ, bmg

Замовити послугу

ЗАМОВИВШИ У НАС ПОСЛУГУ ВИ ОТРИМУЄТЕ

01.  Консультування

Допомагаємо, консультуємо і знаємо як вирішити поставлені завдання

02.  Схему роботи

Погоджуємо і даємо робочі інструменти для реалізації планів

03.  Термін

Важливий результат, а не процес. Терміни проговорюються на початку

04.  Гарантію

Беремося за виконання роботи, в якій впевнені, за результат відповідаємо

Залиште Заявку!

Ми зв'яжемося з Вами найближчим часом!

ЧОМУ ОБИРАЮТЬ НАС?

Про Нас

Ми знаємо, що для Вас важливий результат, а не процес. Більше 10 років роботи на ринку, більше 1000 успішно реалізованих проектів, ми знаємо як отримати потрібний результат в термін

Досвід

Досвід більше 10 років, понад 1000 успішних проектів по всій Україні

Професіоналізм

У нас працюють практикуючі фахівці з досвідом роботи від 5 років

Гарантія

Ми гарантуємо в договорі виконання того чи іншого проекту

10

Років досвіду

100

Відкритих компаній

300

Отриманних ліцензій

1000

Успішних проектів

МИ ПИШАЄМОСЯ НАШИМИ ПРОЕКТАМИ

Наші Клієнти

клиенты бмг, dtek
клиенты бмг, metinvest
клиенты бмг, pokupon
клиенты бмг, metal-yapi
клиенты бмг, e-groshi
клиенты бмг, e-rassrochka
клиенты бмг, aeg
клиенты бмг, райффайзен